26 April 2014

SINGAPURA.... OH SINGAPURA.....

Dah lama tak ziarah sanak saudara di Singapura. Kali terakhir rasanya masa arwah nenek meninggal dunia dulu. Jmpa sanak saudara dari Singapura pun hanya di Malaysia semasa Hari Raya.

Baru-baru ni dapat peluang ke Singapura atas urusan kerja - menghadiri persidangan pengendali-pengendali pelabuhan. Urusan imigresen selepas mendarat di Changi Airport agak pantas tetapi tidak sepantas urusan imigresen di Shanghai, Xiamen dan Shenzen. 

Kali ini dapat bermalam di Hotel Ritz Carlton Milenia, tak jauh dari Marina Bay Sands Convention Centre, tempat persidangan tu. Cantik hotel ni. Semasa turun dari teksi dan masuk ke lobi hotel terasa macam berada di Shanghai. Ramai pekerja dari China rupanya. Kalau tak ada pekerja Melayu dan India yang bertugas di Concierge dan yang jaga pintu masuk, memang terasa suasana macam di China.

Soal makan di Singapura ni pun kena hati-hati. Oleh sebab was-was, malam tu hanya makan vegetarian dish sahaja kat hotel tu. Tak sempat nak search internet untuk cari gerai-gerai Melayu Singapura. Kalau di Geylang Serai tu, mungkin banyak tempat-tempat macam ni, tetapi ini di kawasan Marina Bay...... mana nak cari kan?

2 hari 2 malam di Singapura hanya berlegar di hotel dan pusat persidangan je. Tak sempat nak ziarah sanak saudara pun. Trip kali ni sebenarnya bidan terjun je. Singapura bukan lagi seperti yang aku kenali dahulu.....

Macamana pun, adalah beberapa gambar selfie yang sempat dirakamkan. Gambar tak berapa cantik sebab guna BB memang susah nak buat selfie.







No comments:

Post a Comment